26. März 2015 - Kommentare deaktiviert für NEUERSCHEINUNG: ZIEHEN, DRÜCKEN ODER SCHIEBEN?

NEUERSCHEINUNG: ZIEHEN, DRÜCKEN ODER SCHIEBEN?

Bildschirmfoto 2016-02-26 um 17.30.05Produktsemiotik zwischen Erlebnisgesellschaft und Nachhaltigkeit. Die Auseinandersetzung mit der eigenen Produktsprache ist für Unternehmen kein alltäglicher Gegenstand in der Kundenkommunikation. Im Rahmen des Kundenmagazins des Küchenherstellers bulthaup ergab sich die Möglichkeit, dieses Thema auf die aktuellen Gestaltungstrends zu beziehen und damit im wahrsten Sinne des Wortes »begreifbar« zu machen.

Der Artikel ist im von Gerwin Schmidt ganz wunderbar kuratierten bulthaup Kundenmagazin erschienen und hier in englisch nachzulesen.

Aus der Heftankündigung:

»It is a pleasure for us to present the rst issue of «bulthaup culture.« The new bulthaup magazine strives to explore and share our brand’s values, which we are con dent our readers and customers will find interesting and inspiring. The content has been selected and conceived for an audience that lives in many different cultures, featuring great social and regional diversity– and covering a range of different generations. Ultimately, it is aimed at a multicultural readership. Our publication features stories about cooking and pleasure, about people who work at bulthaup with passion and expert craftsmanship beyond the boundaries of machines, and about fascinating personalities endowed with exquisite taste, a quality they share with the bulthaup brand.

[...]

This first issue will focus on several subjects, one of which is particularly engaging: how a tradition is born. The article describes behaviors that are de ned by a generation, but also products with a timeless aesthetic and a awless design that pass on from one generation to the next.«

Veröffentlicht von: krdkadmin in diskutieren

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